Trusted Veal campagne doet de Big Apple aan tijdens Fancy Food Show
Na eerder deel te hebben genomen aan beurzen in Chicago en Dallas, heeft de Trusted Veal promotiecampagne van de COV zich deze week gepresenteerd in VS metropool New York. Met circa 10 mln inwoners staat New York voor een enorm potentieel op het gebied van Food Service en Retail.
Met meer dan 2.500 deelnemers is de Summer Fancy Food Show de grootste voedingsmiddelen beurs van Noord Amerika. De COV en haar kalfsvleesexporterende bedrijven hebben zich op deze beurs gepresenteerd aan importeurs en vertegenwoordigers van retail en food service in de VS. Met 2 koks die vele honderden kleine kalfsvleesgerechtjes hebben bereid, was het doel van de Nederlandse deelname tweeledig. Enerzijds de beursbezoekers kennis laten maken met Nederlands kalfsvlees in enkele variaties. En daarnaast communiceren over alle kwaliteiten van Nederlands kalfsvlees voor wat betreft smaak, productveiligheid en dierenwelzijn.
De Trusted Veal stand is tijdens de 3 beursdagen erg goed bezocht en er was veel belangstelling voor Nederlands kalfsvlees.
Tijdens de beurs zijn met alle betrokkenen bij de Trusted Veal campagne interessante afspraken gemaakt over verdere promotie acties bij Amerikaanse retailers en food service. Voor oktober a.s. staat een nieuwe Trusted Veal activiteit gepland in New York met restaurant chefs.
Contactpersoon: Frans van Dongen