Trusted Veal campagne in Japan gestart
Tijdens een goed bezochte beurs hebben vele bezoekers van de Fabex de Trusted Veal stand van COV en haar kalfsvleesexporterende leden bezocht. De Fabex is enkel de eerste dag al bezocht door 30.000 vertegenwoordigers van de Japanse food service en retail. Deze bezoekers sluiten perfect aan bij de doelgroep waar de COV promotiecampagne op gericht is.
Met haar Trusted Veal campagne wil de COV communiceren over de garanties die de Nederlandse exporteurs kunnen geven met betrekking tot veiligheid en kwaliteit. En het vertrouwen dat afnemers kunnen hebben in Nederlands kalfsvlees. Daarnaast wordt met deze campagne aan het product kalfsvlees meer bekendheid gegeven op markten buiten de EU. Kalfsvlees is een typisch Europees product dan minder bekend en beschikbaar is op markten buiten de EU. Daarom ligt er buiten de EU nog veel marktpotentieel voor Europees kalfsvlees. Om de Japanse marktpartijen kalfsvlees beter te leren kennen is door chef Edgar Buhrs 3 dagen lang kalfsvlees bereid op de Trusted Veal stand en geserveerd aan geïnteresseerde Japanse food professionals.
De Trusted Veal stand is ook bezocht door de Nederlandse landbouwraad in Tokyo, Evert Jan Kraijenbrink, die ondanks dat kalfsvlees hem uitermate bekend is, toch met smaak het door chef Edgar bereide kalfsvlees geproefd heeft.
Naast Japan zal de Trusted Veal campagne ook uitgerold worden in Canada en de VS. Daar staat deelname aan beurzen in mei op het programma. Andere activiteiten die de komende 3 jaren binnen Trusted Veal worden uitgevoerd zijn oa chef wedstrijden en in store promotie.
Contactpersoon: Frans van Dongen (fvdongen@cov.nl)