search

Nieuws

Mooie nieuwe Nederlandse ‘vleesbranding’ in Parijs

Mooie nieuwe Nederlandse ‘vleesbranding’ in Parijs
19 oktober 2016 | COV-nieuws | Nederlandse vleesbedrijven weten de route naar goede branding steeds beter te vinden. Dat zegt voorzitter Goebbels naar aanleiding van een bezoek aan de SIAL in Parijs.

De voorzitter trof op deze grote internationale vakbeurs een mooie afvaardiging aan uit het Nederlandse vleesbedrijfsleven. Met name Nederlands rund- en kalfsvlees was in Parijs in beeld. Het is volgens de voorzitter een goede zaak, dat naast de vele garantiewaarborgen de Nederlandse kwaliteitsproducten ook meer en meer een merknaam en daarmee een sterker eigen gezicht krijgen.

Op de beurs waren diverse COV-leden vertegenwoordigd, waaronder de VanDrie Group, Vitelco, Zandbergen en ook de firma Goedegebuur. De firma Zandbergen profileerde zich met de zorgvuldig vormgegeven benaming van The Frozen Butcher.
De Rotterdamse rundvleesonderneming Goedegebuur liet in Parijs een nieuwe productlijn zien onder de naam ‘Cuisson’. Dit staat voor een segment luxe rundvlees (steaks) van dubbeldoelkoeien, waarvoor nog een website en een app wordt ontwikkeld .
Bijzonder was ook de introductie van het nieuwe kalfsvlees convenience merk van VanDrie. Het merk heeft de naam ‘Jan’ meegekregen, als verwijzing naar Hollandse degelijkheid, maar ook als eerbetoon aan grondlegger Jan van Drie. Ondanks de respectabele leeftijd van 82 jaar was hij speciaal naar Parijs gekomen om deze persoonlijke merkintroductie mee te maken.