search

Nieuws

Goede vleescommunicatie begint bij bedrijven

Goede vleescommunicatie begint bij bedrijven
18 oktober 2016 | COV-nieuws | Bij de COV aangesloten bedrijven zijn heel goed met hun kwaliteitszorg, hun bedrijfsprocessen, hun vierkantsverwaarding, hun bijproducten en hun export.

Maar, zo zegt Dé van de Riet (COV/Vlees.nl) in Top Vers, ‘er liggen echt nog kansen in het naar buiten creëren van een goed beeld van de productie en van de duurzame manier waarop de bedrijfsprocessen zijn ingericht. En dat is volgens Van de Riet geen overbodige luxe als je maatschappelijk voortdurend de maat wordt genomen, zoals dat in eigen land gebeurt.

Goede vleescommunicatie houdt natuurlijk niet op bij de branchevereniging in Zoetermeer. Bedrijven kunnen volgens Van de Riet meer krediet helpen opbouwen door op een meer strategische en transparante wijze te communiceren over hun productiemethoden en hun mooie producten. Door regelmatig naar buiten te brengen waar je voor staat en te laten zien hoe zorgvuldig je werkt, bouw je positief aan je beeldvorming en aan vertrouwen. Als je daar in vredestijd veel aan doet, heb je volgens Van de Riet ook veel meer krediet in het maatschappelijke debat en als zich onverhoopt incidenten mochten voordoen.

Lees hier het hele interview.