VanDrie Group geeft impuls aan transparantie en verduurzaming
‘Binnen onze kernactiviteiten (het produceren van kalfsvlees, (kalver)voeders en kalfsvellen) willen wij meerwaarde creëren voor ons bedrijf en de medewerkers, voor de samenleving en voor onze stakeholders.’ Zo staat te lezen in het nieuwe maatschappelijk jaarverslag van de VanDrie Group. “Juist in tijden dat de bedrijfstak kritisch gevolgd wordt door consumenten, overheden en maatschappelijke organisaties is het zaak om transparant te zijn over wat je doet, zegt Directeur Corparate Affairs Henny Swinkels.
De Nederlandse marktleider in kalfsvlees stelt nadrukkelijk toegevoegde waarde te geven aan kalveren uit de melkveehouderij, de reststroom wei uit de kaasindustrie optimaal te verwerken tot kalvervoeding, restproducten uit de graanverwerking en oliehoudende zaden te benutten voor voeders, en in te zetten op de verwerking van mest en de verwerking van kalfsvellen voor leer. ‘Wij voelen dat we als wereldmarktleider een voortrekkersrol hebben’, stelt Swinkels. ‘We willen de onderneming verder ontwikkelen op een duurzame, sociale en economisch verantwoorde wijze.’